۱۳۸۹/۰۷/۲۴

چرا اصول مدیریت ساخت؟؟؟؟؟



به نظر می رسد یکی از دلایل ضعف مهندسی عمران در بخش مدیریت به دلیل عدم توجه به مبحث مدیریت اصولی و علمی و کاربردی می باشد. چیزی که در کشور ما کمتر به آن توجه می شود. اغلب مهندسین بخصوص مهندسینی که پس از فارغ التحصیلی(بخصوص مقاطع کاردانی و کارشناسی) وارد بازارکار می شوند به دلیل واقف نبودن به علم مدیریت ساخت گاهی فجایعی به بار می آورند که...
برخی تجربه را تنها عامل موفقیت یک مدیر در عرصه مهندسی عمران می دانند، اگرچه تجربه یک فاکتور بسیار مهم در مدیریت است اما اگر پروژه های ناموفق را، که البته کم هم نیستند، بررسی کنیم متوجه می شویم که ضعف مدیریتی، بخصوص ضعف مدیریت علمی ومهندسی و تخصصی بیداد میکند.


امیدوارم با مطالبی که در این قسمت قرار می دهم  بتوانم حداقل 1 مهندس عمران را مشتاق کنم که جدی تر اصول علمی مدیریت پروژههای عمرانی را دنبال کند

۳ نظر:

  1. بوو کوتا بیو.
    اصلا ساختار دانشگاهی خودمون به مدیریت ساخت نمی خوره.همش تو استاتیک هستیم و بس.اگه هم استاتیک بلد نشدی می تونی بری سر کلاس رفع اشکال محسن شرکت کنی تا شاید تشکلیل بشه.
    تازه تو استنفورد و برکلی برای مدیریت ساخت دو سال سابفه کاری می خواد.

    پاسخحذف
  2. بالاخره آموزش و تصحیح خطا باید از یه جایی شروع بشه حتی اگه اول کار برای ارشاد، مورد تمسخر هم قرار بگیری

    پاسخحذف
  3. به نظر من باید آزمون و موفقیت باشه نه آزمون و خطا.
    قصد تمسخر نبوده و بیشتر خنده بوده ولی باید پذیرفت که بحث مدیریت پروژه کاری بین رشته ای هست و ما می خواهیم مباحث علوم انسانی را به مبحثی مهندسی تبدیل کنیم که کاری سخت است و کار سخت هم تلاش زیادی می طلبد.
    البته در مورد اینکه توی دانشگاه های معتبر دنیا هم برای ارشد و دکتری در زمینه مدیریت ساخت و پروژه نیاز به سابقه کاری دارند رو به مسخره کردن برداشت نکن.میتونی یه سری به دانشکده عمران دانشگاه های مختلف بزنی و در مورد حداقل های مورد نیاز برای پذیرش بخونی.
    امیدوارم که تلاشت نتیجه بخش باشه.

    پاسخحذف

نظرت رو در اينجا بنويس